luni, 1 noiembrie 2010

Tort cu dovleac

1/2  dovleac de 3-4 kg
1 l lapte
150g orez
1/2 kg smântână pentru frişcă
fructe uscate
scorţişoară, zahăr vanilat

Dovleacul se taie în jumătate, se curăţă de coajă şi seminţe. Se pudrează cu zahăr şi scorţişoară, se pune într-o tavă învelit în staniol şi se dă la cuptor. Din lapte şi orez se face o budincă cu  zahăr vanilat, nu prea dulce. Se bate bine frişca. Dovleacul copt ( să intre uşor furculiţa) se aşează pe un platou şi se umple cu budinca de orez. Deasupra de aşează fructele uscate ( orice, eu am avut doar stafide). Se lasă să se răcească bine. În final ornăm cu frişcă şi lăsăm la frigider măcar 2 ore.

Improvizează !
  • eu am avut dovleacul tăiat în felii, l-am tăiat în bucăţi mai mici (6,7 cm/4,5cm) , am pus o foaie de staniol pe fundul tăvii, dovleacul deasupra şi am acoperit cu altă foaie de staniol. Pe platou le-am aşezat una lângă alta astfel încât să acopere toată suprafaţa. E delicios.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu