miercuri, 15 iunie 2011

Ouă cu ceapă

Când am început eu să citesc, citeam absolut tot ce găseam în biblioteca de acasă. Aşa am citit şi câteva cărţi de bucate. Îmi plăcea colecţia "Caleidoscop" pentru că avea desene tare simpatice. Una dintre preferate era "Preparate din ouă" (sper că nu am greşit titlul, aşa am reţinut eu) unde ouăle vorbeau,se plimbau, stăteau pe canapea, într-un cuvânt erau năstruşnice. După ce am citit mai multe reţete de acolo, mi-am făcut curaj (pe la 12 ani când nu erau părinţii acasă) şi am încercat una care părea bună şi uşoară. PRIMA MEA REŢETĂ! Şi primul succes! Acum nu am cartea  ca să redau fidel reţeta, dar am s-o scriu aşa cum mi-o amintesc şi cum o fac când am chef să mă alint.

Ingrediente pentru o porţie :
 un ou fiert tare
o ceapă
50 g unt
o lingură rasă de făină
100 ml vin alb demidulce
sare
piper

Ceapa tăiată julien (feliuţe) se căleşte cu puţină sare în untul topit, maxim 5 minute. Se adaugă lingura de făină, învârtim puţin (2-3 secunde) în tigaie (în nici un caz nu prăjim făina!) şi turnăm imediat vinul deasupra. Ăsta a fost momentul fascinant pentru mine când am gătit prima oară în viaţa mea: să observ cum se transformă totul într-un sos minunat fără cocoloaşe (aşa m-am speriat eu că o să fie când am văzut amestecul de ceapă, unt şi făină) şi fără nici un efort!
Adăugăm sare şi piper după gust şi stingem focul.
Turnăm sosul într-o farfurie şi ornăm deasupra cu oul fiert aşa cum se vede în fotografie.

Se serveşte ca gustare caldă sau rece. Eu nu am reuşit să aflu cum e rece :)).

Poftă bună !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu