miercuri, 15 iunie 2011

Ciorbă de peşte

Prima dată am mâncat ciorba asta făcută de vărul meu pe malul Dunării dintr-un cap de somn de vreo 2-3 kg. Mâncam şi nu-mi venea să cred ce bună e! Mama mea făcea ciorba de peşte cu orez şi nu-mi plăcea deloc, iar de asta nu mă mai săturam. Normal că am cerut reţeta şi nu fac decât acest fel de ciorbă de peşte cel puţin până când gust alta care să-mi  placă. Sper să vă placă şi vouă.

Ingrediente:

1 kg peşte sau capuri de peşte proaspăt (cel mai bun ar fi somnul, dar merge foarte bine şi crapul, fitofagul, etc.)
o ceapă
un morcov
o rădăcină de pătrunjel
3, 4 gălbenuşuri
200 g smântână
oţet
sare
piper alb


După ce călim puţin ceapa tăiată mărunt, morcovul şi pătrunjelul tăiaţi rondele, adăugăm apă şi lăsăm să fiarbă. Curăţăm peştele de intestine, solzi, branhii şi osul amar. Dacă aveţi un peşte mare (peste 2 kg) încercaţi să scoateţi cu grijă ficatul fără să se spargă fierea (e o beşică plină cu lichid galben-verzui). E foarte gustos prăjit şi plin de vindecătorul ulei de peşte. Când s-au fiert legumele adăugăm peştele. Eu prefer să fac ciorba asta doar din cap de peşte mare pe care după ce fierbe îl scot şi îl dezosez. În felul ăsta ciorba are doar bucăţi mici de carne de peşte fără oase. Se bat gălbenuşurile cu smântână şi puţin oţet (2-3 linguri; de gust se drege la sfârşit) şi se toarnă încet în oală amestecând continuu. Nu se brânzeşte smântâna şi nici nu se coagulează gălbenuşurile dacă sunt amestecate cu oţet. Se adaugă după gust sare, piper alb, oţet şi mujdei de usturoi.
Se serveşte cu mămăliguţă, mujdei de usturoi, smântână, ardei iute şi puţin pătrunjel verde tocat mărunt.

Poftă bună !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu